Tuesday 12 November 2013

BADAR BUAT LAPORAN POLIS BERKENAAN KENYATAAN "Listen Basikal Tua" HINA SULTAN KELANTAN


KOTA BHARU - Timbalan Pengerusi Pertubuhan Barisan Darul Naim Negeri Kelantan, Encik Zakri b. Mohd Zaki telah membuat satu laporan polis berkenaan admin facebook "Listen Basikal Tua" (Wan Muhiddin Asyrafi) yang merupakan seorang aktivis NGO R menghina Tuanku Sultan Kelantan dan juga rakyat Kelantan. Laporan telah dibuat di Balai Polis Kota Bharu pada pukul 2.38 petang tadi.


Admin facebook 'Listen Basikal Tua' telah mengeluarkan satu kenyataan "mazhab melayu kelantan esok akan menyambut hari jadi tuhan mereka...jadi mereka akan menyambutnya secara besar-besaran...duit berjuta-juta akan habis...rakyat-rakyat akan dikerah untuk menari di depannya... ulil amri yg benar ialah seorang ketua yang menghabiskan duit negeri untuk rakyat...bukan menghabiskan duit negeri untuk sambut hari jadinya..mohon allah turunkan bencana kpd penganut mazhab melayu yang sesat ini." jelas menunjukkan dia menghina Sultan dan juga rakyat Kelantan dan menyebabkan orang Melayu di negeri Kelantan membuat laporan polis supaya tindakan akan dikenakan terhadap yang dituduh iaitu Wan Muhiddin Asyrafi pemilik facebook Listen Basikal Tua.

Laporan polis berkenaan Aktivis NGO R menghina Sultan dan rakyat Kelantan juga telah dibuat di daerah Tumpat pada hari ini.

2 comments:

Jahatnye said...

Terbaik la admin

Unknown said...

Alhamdulillah terima kasih. Hok molek kita sokong, hok xmolek kita pakat bantah. Kita jaga kedaulatan raja kita.