Thursday 9 April 2015

UMNO Kelantan Yakin Pada PM Najib Razak : Mustapa Mohamed

KOTA BHARU - UMNO Kelantan yakin Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak mempunyai kewibawaan dan sentiasa terbuka menerima pandangan serta kritikan dalam memantapkan pentadbiran termasuk dasar-dasar negara.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Negeri Kelantan, Dato' Seri Mustapa Mohamed berkata, dengan keterbukaan itu dasar-dasar lebih baik dan berkesan dapat dilaksanakan demi masa depan negara yang lebih terjamin.

Sehubungan itu beliau menyeru, rakyat negara ini memberi kepercayaan penuh kepada kepimpinan Perdana Menteri sekarang ini untuk meneruskan agenda transformasi dalam memastikan kelangsungan hidup rakyat dengan lebih efisyen.

"Dalam sebuah negara demokrasi, setiap orang berhak memberi pandangan dan kritikan. Walau bagaimanapun dalam memberi pandangan kita perlu adil dan objektif.

"Beberapa isu yang diutarakan seperti 1MDB sedang diaudit dengan teliti oleh Ketua Audit Negara dan seperti yang dinyatakan oleh Perdana Menteri jika ada mana-mana pihak yang didapati bersalah, pihak berkuasa perlu mengambil tindakan tegas tanpa mengira pangkat dan kedudukan.

"Begitu juga dalam kes koperal Sirul Azhar yang dikaitkan dengan isu pembunuhan Altantuyaa Shariibu, ianya telah diputuskan oleh mahkamah sebelum ini," katanya dalam satu kenyataan kepada sokmo.net di sini hari ini.

Beliau berkata, UMNO Kelantan tidak menolak bahawa banyak lagi perkara yang perlu dilakukan untuk mengukuhkan ekonomi serta pentadbiran negara dan ia tidak terkecuali dengan Kelantan yang telah dilakukan dengan terbaik oleh Perdana Menteri.

Mustapa berkata, selama enam tahun menjawat jawatan Perdana Menteri, Najib telah membuktikan ketokohannya sebagai Perdana Menteri untuk semua rakyat Malaysia dengan pelbagai pembaharuan dilaksanakan termasuk mentransformasikan pentadbiran dan ekonomi negara.

Selama tempoh tersebut katanya, negara memperolehi pengiktirafan di peringkat antarabangsa melalui langkah-langkah pembaharuan dan reformasi fiskal dan pengukuhan ekonomi Malaysia.

"Perdana Menteri sememangnya amat komited dalam melaksanakan pembaharuan dan pembangunan secara inklusif dan negeri Kelantan turut mendapat pembelaan terutamanya ketika banjir besar melanda Kelantan sekitar Disember tahun lalu.

"Keperihatinannya (Najib) dalam memastikan penduduk yang terjejas teruk akibat banjir agar kembali menikmati kehidupan yang lebih selesa tidak dapat dinafikan, banyak bantuan yang disalurkan kepada mangsa terbabit," jelasnya.

0 comments: